În S(t)ate de aș pleca, oare ce aș vizita?



- Taxiiii, du-mă unde vrei! 

- Unde vreți să mergeți, domnișoară?

- În America.

- Ați mai fost?

- Nu, dar am mai vrut!


Pe principiul n-am mai fost, dar am mai vrut, mi-ar plăcea să văd America. Dacă în studenție aș fi avut un strop în plus de curaj (doi stropi, recunosc), aș fi plecat cu programul work and travel.

Dar, cum în imaginația mea totul e posibil, am din nou 18 ani și tot timpul din lume doar pentru mine. Nu tu pamperși de schimbat, nu tu teme de făcut, nu tu casă de îngrijit… Doar o fată visătoare, cu părul în vânt, dornică să cuceresc lumea. Și, primul pas spre a o cuceri, e să o vizitez.

Se spune că America e țara tuturor posibilităților. E posibil oare să mă pot întoarce în timp? Să presupunem că da.

E o zi specială. E 15 iunie, ziua în care plec în S(t)ate! Bagajul stă pregătit la ușă, de două săptămâni.  Permisul de muncă e pregătit, carnetul de student la fel, viza e obținută. De toate s-au ocupat cei de la CND Vacanțe Speciale. Mie mi-a rămas doar să mă ocup de bagaj și de emoții. Care emoții? Alea pe care încerc să le ascund, dar nu prea îmi iese.

Mi-am ales o destinație specială: Texas. Abia aștept să mă plimb cu picioarele goale prin nisip, cu o pălărie mare pe cap, sau să îmi pun cizmele de cowboy și să merg la rodeo. Și să fac poze, multe poze, pentru că nu plec niciodată fără aparatul de fotografiat.

Experiența mea cu work and travel va fi o adevărată aventură, în primul rând datorită jobului pe care mi l-am ales. Nu veți ghici niciodată, așa că vă zic eu. Voi lucra într-un uriaș parc de distracții. Vă închipuiți ce minunăție, să fii înconjurat zi de zi de atâta veselie și efervescență? Roată, rollercoaster, vată pe băț, muzică, veselie. Simt cum deja îmi curge adrenalina prin vene. De vis!

Voi întâlni oameni din diferite țări, de diferite culturi. Îmi voi face prieteni din lumea largă, cu care voi ține legătura, ulterior. Vă dați seama ce fain va fi când vrei să mergi în vacanțe, apoi?

- Unde mergi anul acesta?

- La prietenii mei din Turcia, sau din Franța, sau din Italia...

Trei luni, voi lucra zi de zi, îmi voi perfecționa engleza, voi lega prietenii și voi strânge bani pentru a călători încă o lună. Pentru că, nu-i așa, după trei luni de distracție, e nevoie de puțină în plus!?

Mi-ar plăcea să văd New York-ul și Las Vegas-ul, orașe care nu dorm niciodată, care pulsează de viață și energie. Mă voi plimba pe bulevardele aglomerate, prin parcurile renumite și, când voi obosi, voi lua cafenelele la rând. 

Apoi, voi vizita Parcul Național Yosemite, un rai pentru un geograf pasionat ca mine, datorită numeroaselor trasee de drumeție. Mă voi plimba cu rucsacul în spate și cu aparatul la gât și voi fotografia tot ce voi putea.

Cât despre mâncare, voi încerca tot ce se poate (în afară de chestii cu multe picioare, să nu exagerăm totuși!), pentru a avea o experiență diversificată și pe care să o țin minte. Probabil mă voi îndopa cu dulciuri, având în vedere că voi lucra într-un parc de distracții și tentațiile vor fi la tot pasul.

Începând de azi, visul meu american nu va mai fi doar un vis, va fi o aventură!

P. S. Experiența mea cu Work and travel Vacanțe Speciale a fost mirifică, extraordinară și de neuitat.
Păcat că a fost și imaginară... 


Articol scris pentru proba 18 a competiției Superblog2017.



Etichete: , , , , ,