Banii n-aduc fericirea, dar o întrețin


Sărbătorile vin, sărbătorile vin...


- Vine Crăciunuuuul!, îmi strigă Optimista din mine, cu zâmbetul până la urechi. Abia aștept! Brad, zăpadă, cadouri.

- Aham! Și cu ce o să le iei?, întreabă Pesimista. Vine rata la casă!

- Off, trebuie să îmi strici tu mereu cheful!

- Și rata la Creditul de nevoi personale, și facturile. Abia dacă o să ai bani de o ciocolată, la copii. Nu mai visa la cadouri!


Și, cică banii nu aduc fericirea. Să îl aud eu pe deșteptul care a spus asta, că mai are aceeași părere, după ce se uită la un copil care gustă ciocolată numai de Crăciun, sau nici atunci. Să mai susțină asta, când vede zâmbetul unei mame care îi întinde copilului ultimul colț de pâine, ei nefiindu-i foame.


Da, banii poate nu aduc fericirea, dar, cu siguranță, o întrețin.


Problema cadourilor de Crăciun trebuie rezolvată, cumva. Oare dacă îmi vând ratele, le vrea cineva? Salariul de pe 15 va fi terminat pe 16. Următorul vine pe 30. Probabil, nu pot schimba data Crăciunului, nu-i așa? Și totuși, copiii îl așteaptă pe Moșu’, care nu poate veni cu mâna goală.



Cum să fac rost de bani?


Ei bine, aș putea să vând unele lucruri, care stau cu eticheta pe ele, încă, puse bine acolo, pentru când o fi nevoie. Îmi e clar că nu va fi nevoie niciodată de ele, dacă nu m-am repezit să le port imediat ce mi-au picat în mână. 

Rezultat? Satisfăcător, dar insuficient. Voi știți cât costă jucăriile????


- Gata! Știu! Mi-aș putea lua un job part-time.

- Serios, și cu fii-tu cel mic, cine stă?

Job part-time – tăiat de pe listă.


Acum chiar știu. Pot să optez pentru un împrumut până la salariu. Cum care salariu? Acela de pe 15. Cel de pe 30 e deja planificat.

 Căutând online idei de creștere a veniturilor, am dat peste cei de la Telecredit. Tot citind pe site-ul lor, am aflat că sunt o instituție nebancară. care oferă credite rapid online și te pot scoate din impas. E ca și cum ai împrumuta de la un prieten. Am văzut că, pentru primul împrumut, poți lua maxim 500 de lei, pe care îi poți returna în 30 de zile, fără dobândă. Ia să completez eu formularul! Sper să nu dureze mult.


Între timp, mi-a mai venit o idee. Mie îmi place să fac prăjituri, gogoși, plăcinte și alte minunății gustoase. Și culmea, că îmi ies. Aș putea să fac și pentru alții, care nu se pricep, și să scot niște bănuți în plus. 

Mă apuc de postat anunțuri. Asta, după ce verific ce e-mail am primit. Sunt cei de la Telecredit. Mi-au aprobat cererea. Așa mai zic și eu împrumut rapid!


-   Și acum, Pesimisto dragă, mai ai ceva de zis?

-  E cam aglomerat în magazine, în perioada asta.

- Gata! Gura mică și la cumpărături cu noi! 


Articol scris pentru proba numărul 11 a competiției Superblog2017.






Etichete: , , , , ,