Rămășițele viselor - Liviu Surugiu



" V-ați întrebat vreodată ce se întâmplă cu visele unui om care moare în faza REM a somnului? Dar dacă cineva ar avea, în permanență, umbra modificată? Ar putea fi educați copiii cu dizabilități prin metoda dresajului canin?! Sunt cu adevărat mâinile uneltele creierului? Care ar fi legătura dintre o navă spațială și Dumnezeu? Va reuși o femeie care naște în vis... să-și vadă copilul în lumea reală?! Oare amprentele ne separă sau ne adună? Și dacă toată lumea, cu excepția ta, nu reprezintă nimic altceva decât un vis? "

Rămășitele viselor este o culegere de proză scurtă, scrisă în decurs de 20 de ani. Pentru iubitorii de SF, această carte trebuie neapărat citită. Pentru ceilalți, așa ca mine, care nu prea citesc nici SF și nici proză scurtă, poate fi un început.

Recunosc, pe alocuri m-am pierdut și nu am înțeles poate profunzimea unora dintre texte. Poate că le-am citit eu cu superficialitate sau poate, nefiind obișnuită cu genul, mi s-au părut mai ciudate. Dar, până și eu îmi dau seama, că pentru iubitorii genului, cartea e o comoară.

Chiar dacă sunt mai multe povești, există un " personaj " principal, care se regăsește în toate: visul; visul în toate formele lui, visul care transformă și pătrunde puțin în realitate, visul care pare mai real decât orice dimensiune.

Atunci când nu mai știi să faci diferențierea între vis și realitate, te macină o întrebare: Oare realitatea mea este la fel cu a altora sau este cea corectă? Dar, dacă visele ar fi defapt reale? Dacă trăim într-o dimensiune pe care o înțelegem greșit? Cine suntem noi să hotărâm ce e real și ce nu?

Mulțumesc, TracusArte!









Etichete: , , , ,