Interviu diferit cu Nieves F. Joy


Astăzi, o vom cunoaște mai bine pe Nieves F. Joy, autoarea cărții Suflet Rebel, apărută de curând la Librex.




1. Știm multe despre tine, din celelalte interviuri, așa că zi-mi cum crezi tu că te văd alții. Descrie-te prin ochii prietenilor tăi! 

Nu știu cât este de corect să-mi fac o caracterizare prin ochii celor din jur, dar pot să-ți denumesc apelativele cu care mă cadorisesc prietenii apropiați: scorpie, bestie, sadico, truli, zurli și lista complimentelor poate continua. Așadar, fiecare poate trage ce concluzii dorește.  Iar dacă mi-aș întreba familia, cred că mi s-ar raspunde doar că sunt foarte aiurită, dar atunci când chiar mi se solocită atenția, sunt cu picioarele bine înfipte în realitate. Așadar, ca să mă conformez întrebării, pot spune doar că toți cei care mă cunosc cu adevărat știu că sunt o persoană cu defecte, dar în același timp știu că sunt cea mai loială persoană, dacă sunt tratată corespunzător.




2. Care e cel mai mare defect al tău?

Cel mai mare defect al meu? Wow! Tu vrei doar unul? Hm! Ești indulgentă, ce să zic? Impulsivitatea! Este mama tuturor acțiunilor mele negândite, pe care apoi când le rumeg îmi jur că voi căuta pe viitor să fiu mai temperată, dar cu toată rușinea iți recunosc că nu reușesc. Sunt toată o flacără și bănuiesc că ar trebui să mă nasc a doua oară ca să îmi schimb personalitatea. Noroc că, pe lângă impulsivitate, am fost inzestrată și cu o gândire fulger și majoritatea problemelor nu sunt iremediabile.




3. De când ești în atenția publică, bănuiesc că și atragi tot felul de ciudățenii. Care a fost cel mai ciudat mesaj primit? 

Sunt activă pe wattpad din 2015 și mă pot declara o fericită că nu am primit mesaje ciudate, ci numai drăguțe. Cred că cel mai moralizator a fost acela că scrierile mele aduc un strop de culoare în viață și ajută la o deconectare de la haosul cotidian. Mesajele de genul m-au ajutat să continui să scriu.




4. Îți lași timp să scrii sau o faci pe ultima sută de metri?

Deși am declarat că sunt cea mai impulsivă persoană, în viziunea mea, în privința scrisului se schimbă lucrurile, cu toate că aplic aceeași regulă la fiecare capitol, dar într-un mod cu totul diferit. Nu scriu în grabă. Prefer să îmi așez gândurile și ideile în momentul când știu că timpul îmi permite să jonglez cu ele, până ajung cât mai aproape de perfecțiune. Scrisul este pasiunea căreia mă dedic cu cea mai mare devotațiune și dacă aș lăsa pe ultima sută de metri, deși niciodată nu am avut un termen strict, cred că nu m-aș mulțumi pe mine, în primul rând.





5. La ce vârstă ai scris prima oară? Și nu vorbim despre Abecedar. :D

Primul contact cu scrisul l-am avut în generală, clasa a patra, când am colaborat cu revista școlii, unde am publicat niște tentative de poezii. Nu mă întreba ce părere au avut cititorii, că asta chiar n-aș ști să-ți răspund. Cu adevărat, am început să scriu acum doi ani, la vârsta de 33.




6. După părerea ta, există critică constructivă sau doar critică?

Fiecare critică este constructivă, dacă este expusă pe tonul corect și argumentată. În momentul când cineva mă plesnește cu un sfat peste ochi, și dacă ar fi cel mai genial, nu l-aș asculta și nici pune în aplicare. Detest persoanele arogante, care se dau mari critici, dar când e vorba de a te ajuta să evoluezi, mai mult te pocnesc în moalele capului cu tonul zeflemitor cu care dau glas cunoștințelor pe care, se pare că tu nu le stăpânești. În schimb, dacă un sfat vine într-un stil diplomat, am cele mai deschise urechi.




7. Cum știi că ți-ai atins scopul și cartea ta este ceea ce ai visat mereu?

Nu știu niciodată că mi-am atins scopul, deoarece întotdeauna opinia publică va fi diferită. Dar când pun punctul unui proiect al meu, știu că am făcut tot posibilul să dau ce am mai bun. La capitolul ăsta n-am nicio îndoială.





8. La ce lucrezi acum?

În prezent, lucrez la Puntea suspinelor, care va face parte din seria Paradoxul iubirii și promit că va fi la fel de tulburătoare ca și povestea Sufletului rebel.




9. Omul din tine este același cu scriitorul din tine?

Suntem puțin diferiți, dar ne completăm. Nieves este extensia mea. O extensie dezlănțuită.. Dacă în viața reală am învățat să am oarece rețineri, în scris nu mă oprește nimic. Acolo sunt doar scriitoarea care trebuie să-și poarte cititorii prin toate stările posibile și imposibile, iar reținerile nu au ce căuta.




10. Un mesaj pentru nemurire…pardon, pentru cititori!

Rezervați-vă timp pentru voi! Cu orice preț. Opriți-vă din tot ceea ce aveți de făcut măcar câteva minute zilnic și revizuiți ceea ce aveți, respirați adânc, relaxați-vă și apoi orice încercare vi se va părea mult mai ușor de trecut. Într-o lume nebună, cu un timp comprimat la maxim, clipele când ne ascultăm gândurile și ni le ordonăm sunt, după părerea mea, cele mai prețioase. Așa nu pierdem nimic din ceea ce trăim.



Mulțumesc mult, Nieves! Puteți achiziționa Suflet rebel de aici!


Etichete: , , , ,