Interviu diferit cu Monica Ramirez


Mai e cineva care nu a auzit de Monica Ramirez? Scriitoare de succes, director editorial la Librex, autoare Seriei Alina Marinescu. Dar, înainte de toate, om...

Haideți să aflăm mai multe despre omul Monica Ramirez!




1. Știm multe despre tine, din celelalte interviuri, așa că zi-mi cum crezi tu că te văd alții. Descrie-te prin ochii prietenilor tăi! 

Ugh, urăsc să vorbesc despre mine. Cred că prietenii știu că se pot baza oricând pe ajutorul meu și... că mă bat bine :)) Cam atât îmi vine în cap, în rest prefer să-i las pe ei să-și exprime părerile.




2. Care e cel mai mare defect al tău?

Ah, despre defecte pot vorbi până mâine! Ești sigură că ai timp? Sunt impulsivă, mai ales în momentele în care trebuie să-i spun adevărul cuiva în față și merg foarte mult pe instinct, pe ce-mi dictează inima, ceea ce nu e întotdeauna recomandat. Nu e diplomatic și nici politically correct, un termen care mă calcă pe nervi grav. N-am răbdare. Deloc. Mă grăbesc atunci când iau decizii și câteodată o dau în bară. Sunt foarte loială și de multe ori asta se transformă într-un defect, pentru că rămân aproape obsesiv alături de persoane care chiar nu merită.





3. De când ești în atenția publică, bănuiesc că și atragi tot felul de ciudățenii. Care a fost cel mai ciudat mesaj primit?

Pe lângă scriitorii aspiranți care au impresia că n-am prea multe de făcut și-mi trimit tot felul de texte, manuscrise, poezii să-mi dau cu părerea? Am primit o cerere în căsătorie de la un fan al Seriei Alina Marinescu. I-am explicat că sunt deja căsătorită și am patru copii, dar n-a fost chip să-l opresc decât cu un block.




4. Îți lași timp să scrii sau o faci pe ultima sută de metri?

Ambele, depinde de perioadă, stare și timp.







5. La ce vârstă ai scris prima oară? Și nu vorbim despre Abecedar. :D

Pe lângă compunerile de la școală, am scris un roman de dragoste pe la 14 ani. Am găsit de curând caietul respectiv și m-am stricat de râs. E jalnic!




6. După părerea ta, există critică constructivă sau doar critică?

Absolut că există! Și cred că fiecare autor ar trebui să țină cont de ea, desigur cu condiția să fie sinceră și nu doar rodul unei gelozii profesionale stupide.





7. Cum știi că ți-ai atins scopul și cartea ta este ceea ce ai visat mereu?

Atunci când o recitesc pentru corectură și mă oftic că n-a fost scrisă de altcineva ca să mă pot bucura de ea ca cititor.





8. La ce lucrezi acum?

La Cealaltă jumătate de vis, un thriller/romance/fantasy. Dar n-o lansez anul ăsta, pentru că Librex îmi retipărește toate romanele apărute până acum. Mă gândesc că 13 cărți e mai mult decât suficient într-un singur an. Așa că abia la anul discutăm despre romane noi, probabil două.





9. Omul din tine este același cu scriitorul din tine?

În ceea ce privește Seria Alina Marinescu, categoric da! În rest, sunt bucăți din mine și în scriitorul celorlalte volume, dar oarecum pe sărite.




10. Un mesaj pentru nemurire…pardon, pentru cititori!

Pot să trișez puțin? Să scriu și un mesaj pentru scriitorii aspiranți? Mulțumesc! :) Să citească. Mult! Enorm de mult. Să studieze cu foarte mare atenție romanele bune, să observe cum se construiește o poveste, un personaj, un dialog care să nu sune de parcă vine din gura unei statui dintr-un muzeu. Să observe naturalețea cu care trebuie să curgă scriitura, fie că este vorba despre dialoguri ori descrieri. Din păcate, suntem probabil singura țară din lume unde scriitorii aspirați și câteodată chiar și cei care se vor profesioniști au impresia că scrisul este o formă de artă ce nu necesită studii de specialitate. De unde și lipsa aproape totală a cursurilor de scriere creativă și a cărților pe această temă. Nu se îndoiește nimeni că ai nevoie de studii de specialitate atunci când vine vorba despre balet, muzică, pictură, sculptură, chiar și fotografie. Dar nu la scris, dom'le, că ne îngrădește talentul! Ceea ce ar fi extrem de amuzant dacă n-ar fi tragic. Această concepție greșită reprezintă unul dintre motivele pentru care nu avem o industrie reală de carte, ci un fel de surogat după ureche. Reinventăm noi roata și-o facem pătrată, după care vrem să meargă lin. Ăăăă... nope. Rezultatele se văd cu ochiul liber. Ah, și să studieze gramatica limbii române! Nu poți ajunge prea departe, indiferent câte idei bune ai, dacă nu știi unde se pune afurisita aia de cratimă. Ok, astfel grăit-a editorul din mine, cu toate frustrările aferente. Sunt foarte fericită și mândră că de curând am devenit Director Editorial la Editura Librex Publishing și prin prisma acestei experiențe aș avea multe de discutat cu noii și vechii scriitori. Dar mă opresc aici. Cât mai pot. :D

Mesajul către cititori este următorul: vă mulțumesc că existați! Fără voi nimic n-ar mai fi posibil. Vă iubesc și sper din tot sufletul să vă ofer lecturi care să vă aducă cel puțin la fel de multă bucurie cât mi-au adus mie romanele preferate. Dacă reușesc să fac asta, consider că mi-am împlinit menirea de scriitor.




Mulțumesc mult, Monica!

Seria Alina Marinescu o puteți achiziționa de aici, cu o reducere de 35% și la pachet cu o minunată cutie. :) Puteți citi părerea mea despre primele romane aici.

Etichete: , , , ,