Interviu Mela Ruja Diaconu - Blogul meu de cuvinte fluturi


Dacă zilele trecute Mela, de la Blogul meu de cuvinte fluturi, m-a luat la întrebări, am zis să îmi iau și eu revanșa și să o fac să dezvăluie câte ceva despre ea, pentru cei care o citesc.

Ce a ieșit, vedeți în interviul de mai jos. :)


1. Ce ar trebui să știe cititorii despre tine?

Înainte de a răspunde întrebărilor tale vreau să îți mulțumesc pentru ajutorul total dezinteresat pe care mi l-ai acordat pe când eram încă în Blogspot cu Blogul. Așa de fapt ne-am "cunoscut", poate mai bine decât față in față deoarece am văzut omul din tine.

Un lucru pe care cu siguranță îl știu deja, acela că îmi plac mult cărțile și scriu cu plăcere despre ele.



2. De ce "Blogul meu de cuvinte fluturi" ? De unde vine denumirea?

Bună întrebare! Îmi plac foarte mult fluturii, ei ca atare dar și în sens metaforic. Astfel, voiam ca numele blogului să cuprindă cuvântul "fluturi". Nicio legătură cu romanul Irinei Binder. Pasiunea mea pentru fluturi este mult mai veche. Așadar, numele blogului a ieșit puțin ciudat, dar pe placul meu.


3. Care a fost prima carte citită?

Îmi amintesc de o ediție ilustrată a cărții " Harap-Alb", citită în vacanța de vară, la bunici.



4. Dar prima carte cu care ți-ai început pasiunea de blogger?

Nu a fost o primă sau singură carte, ci cărțile efectiv. Ele m-au determinat să îmi fac blog. M-am gândit că dacă îmi plac cărțile, de ce să nu scriu și părerea mea despre ele. Am simțit nevoia acută de a mă exprima, iar asta s-a întâmplat pe blog.




5. Romance sau acțiune?

Romance, categoric NU. Am citit vreo 2 romane de Sandra Brown acum mulți ani, când a fost tradusă la noi, și NU. Acțiune? Nu, neapărat. Îmi plac cărțile care au un mesaj, care mă pun pe gânduri, mă intrigă, mă șochează. Am avut perioada mea de cărți clasice din perioada școlilor. Apoi, cea cu cărți cu vampiri, apoi cărți thriller. Acum citesc literatură română contemporană, care este în mare măsură de calitate, dar și scriitori străini contemporani. Clar că mă delectez și cu alt tip de literatură din când în cand. De exemplu, vreau să recitesc Babbit de Sinclair Lewis și Yes Man .


6. Ce autor autohton îți place cel mai mult?

Nu pot alege doar unul, deoarece îmi plac mai multe stiluri de scris. Voi menționa unii dintre cei mai importanți: Natasa Alina Culea, Cristina Nemerovschi, Theo Anghel, Radu Găvan, Telespan, Cristina Boncea etc






7. Se vede că ești pasionată de ceea ce faci. Cum ți-a venit ideea unui blog?

Mulțumesc. Cred că răspunsul este cel de la întrebarea 4. Vreau însă să adaug că am avut 2 tentative de bloguri înainte, dar nu am fost consecventă, plus că poate nu era momentul potrivit. Blogul care este acum în Wordpress, pe site-ul recenziicartibune.ro ( de vreo 2 luni) și care înainte era în blogspot, are vreo 9 luni și ceva și este parte din mine.



8. Vezi o ecranizare înainte sau după ce citești cartea?

Nu prea văd filme, în general, așa că mă rezum la Cărți. Sunt momente însă când văd vreun film, împinsă de la spate.









9. Ce pasiuni ai, înafară de citit?


Îmi plac limbile străine. Citesc în engleză fluent și în spaniolă ok. Cu fluturii cred te-am lămurit. Îmi place muzica maxim și la maxim. O am pe telefoane, MP3 și MP4, stickuri. Dacă acum câțiva ani ascultam în general muzică in limba engleza, acum ascult mai mult în spaniolă. Apropo, o recomand pe Monica Naranjo, deși e în afara subiectului.






10. Mi-ai zis că stresul e modul tău de a fi. Să înțeleg că lucrezi mai mult sub presiune?


Da, se poate numi stres când am multe de făcut mereu și pe deasupra mă încarc singură cu sarcini extra. Sunt într-o luptă cu mine însămi: să citesc cât mai mult, să fac recenzii ok, să îmi iasă totul bine. Inutil să mai zic ca sunt perfecționistă.





11. Consideri că pentru a avea succes într-un domeniu, trebuie să faci sacrificii în altul?


Nu cred asta, dar cumva, inevitabil, se intamplă, din păcate.





12. Câteva cuvinte pentru cei care te citesc?

În primul rând, mulțumesc vouă!
Lectură e foarte importantă, deci citiți! Cred că e importantă și o selecție între cărțile de valoare și maculatură. De ce? Pentru că azi tot omul scrie. E bine de știut distincția între valoare și nonvaloare.


Mulțumesc, Mela! Mult succes pe viitor cu blogul!

Etichete: , ,