Alt nume, alta usa - Eduardo Caballero


Pentru ca nu rezist sa stiu ca am multe carti necitite in casa, chiar daca am o perioada aglomerata, am citit destul de repede si aceasta carte, primita de la Editura Univers.

Nu stiu daca v-am mai zis, dar mie imi plac romanele. Imi place sa citesc o carte care are un inceput, un cuprins si un deznodamant.

Cartea pe care tocmai am terminat-o, nu are nimic din toate astea...si totusi mi-a placut. Atat de mult, incat sunt inca nu sunt sigura ce ar trebui sa va povestesc. Sunt sub impulsul sentimentelor, al tristetii, al trairilor...

Cartea e un mozaic de trairi. Sunt povestiri scurte, instantanee ale unor vieti, instantanee care suprind partea tragica, deznadajduirea, boala (fizica sau psihica), dar si momentele de fericire, chiar daca putine.

Fiecare povestioara prezinta o farama din viata cuiva, o traire, un sentiment. Niciuna nu are finalitate, in schimb. Eu, ca si cititor, imi pot imagina ce vreau. Pot gasi un sfarsit pentru fiecare poveste, in functie de cum simt pe moment. Nu stiu daca e bine sau rau, uneori mi-a placut sa gasesc eu o finalitate, alteori mi s-a parut frustrant. Am incercat sa le gasesc un sfarsit pozitiv, cele negative ma deprima (de cele mai multe ori am reusit).

Dupa parerea mea, cartea e o lectie de viata care merita spusa.

Nu voi da o nota, pentru ca ar fi incorect din partea mea. Nu e o carte pe care sa o notezi, ci una pe care sa o simti.

De fapt, cred ca ne-am cunoscut in frig. Cabinetele, baile si locul acela , in ansamblul lui, erau atat de curate si de ordonate incat pareau reci. In fond, viata e un loc rece care se incalzeste doar cu emotiile noastre.” -Vremea Rozelor

“ “Aproape“ e tot ceva fara sens. Se refera la un lucru care nu ajunge sa fie ceva si e la jumatatea drumului intre a fi si a nu fi. Ceva atat de nedefinit si atat de concret ca o sticla pe jumatate goala si, in acelasi timp, pe jumatate plina. Este, dar, totodata, nu ajunge sa fie.” – Clar de luna

“Cel mai important e sa iubesti, sa iubesti chiar si cuprins de indoiala, de tristete sau de chin. Sa iubesti chiar si ce urasti, caci iti arata o parte din tine pe care nu reusesti s-o percepi.” – In mine


“Iar cand lupti, bucura-te de partida de sah, fara a te gandi cine va castiga. Adevarul e in joc, nu in rezultat. Nu lupta cu indarjire, nici un adevar nu iti face durerea mai demna. Lupta doar pentru a ajunge pana la fructul copacului, pentru a te hrani suficient si a-ti continua drumul.  Avaritia genereaza un gol, iar golul nu provoaca decat ecoul.” – In mine

Cartea o puteti achizitiona de aici.

Etichete: , , , ,